De wereld verandert op dit moment niet, omdat de meeste mensen
tevreden zijn
Toekomstvisie - het moreel verval van de wereld - deel II
Een serie artikelen met als onderwerp ‘Onze Toekomst’. Zijn wij
in staat om zelf een permanente Wereldvrede te creëren of zijn wij
afhankelijk van de ‘Wederkomst van Jezus’?
1.0 Inleiding
De wereld verandert op dit moment niet, omdat de meeste mensen
tevreden zijn. De meeste mensen zijn tevreden met een wereld, waarin
verschillen – niet overeenkomsten – worden beloond, waarin
meningsverschillen worden opgelost door conflicten en oorlogen. De
meeste mensen zijn tevreden met een wereld, waarin de strijd om het
bestaan, ‘macht is kracht’ en competitie levensvoorwaarden zijn en
winnen het hoogste goed wordt genoemd. De meeste mensen snappen dan
ook niet, dat zij hun aarde aan het verwoesten zijn – de planeet
nota bene die hen het leven mogelijk maakt – omdat zij in hun daden
alleen naar verbetering van hun levensomstandigheden streven.
De meeste mensen voelen zich in de laatste tientallen jaren dan
ook vooral bedreigd door het groepsbewustzijn, een concept als het
collectief belang, een verenigde wereldvisie of een God die in
eenheid met de hele schepping bestaat, eerder dan er apart of los
van te staan. De rampzalige gebeurtenissen op onze planeet – zoals
ze nu al 3000 jaar op regelmatige basis plaatsvinden – zijn dan ook
niets anders dan een weerspiegeling van het collectief gecreëerde
bewustzijn;van ‘jou’ of ‘jouw (familie)groep’, of van de hele
mensheid op onze planeet!
2.0 Moreeel verval van het Westen
Iedereen weet het, maar niemand zegt iets. De innerlijke zwakte
van onze Westerse wereld, die denkt vrij te zijn, is een directe
bedreiging voor de hele wereld in de nabije toekomst. Moreel
verdorven en geestelijk uitgehold, vervallen de volken van het vrije
Westen in de handen van het anti-christelijk geloof. Dit morele
verval is de geestelijke tuimeling van onze Westerse wereld in de
afgrond van de goddeloosheid en de wetteloosheid. Mensenlevens
tellen niet meer. We zijn een prooi geworden van ons ongeloof; van
onze angst-psychose!
3.0 De wereld is onze spiegel
De fysieke wereld is onze eigen creatie: ieder van ons creëert
zijn eigen versie van de wereld, zijn eigen werkelijkheid, zijn
eigen levenservaring! Aangezien mijn leven via mijn
gedachtenpatronen gecreëerd wordt, kan ik naar mijn eigen creatie
kijken om feedback te krijgen over mijzelf. Net zoals een kunstenaar
naar zijn laatste doek kijkt, om te zien wat wel en wat niet werkt.
Zo kunnen wij naar het voortdurende meesterwerk van ons eigen leven
kijken om te zien wie we zijn en om daaruit op te maken wat we nog
te leren hebben.
‘Als ons gemoed vol is van twijfel, angst en zorg over gevaar en
ziekte, projecteren wij dat in de buitenwereld en daardoor wordt het
de werkelijkheid die we ondervinden.’ [G.G. Jampolsky]
4.0 Het Bijbelboek: Openbaringen van Johannes
De Openbaringen ….. het verhaal over satan, over een naderende
Eindtijd?
Soms bekruipt me de gedachte dat ik krankzinnig geworden ben als
ik nu durf te beweren dat niet alle geschreven woorden die in de
Bijbel voorkomen Gods Woord zijn; dat de Bijbelse scenario’s over de
‘Eindtijd’ niet gezaghebbend zijn; dat alles wat we lezen in de
evangeliën ‘Dit geschiedde opdat vervuld werd het woord gesproken
door de profeet …..’ en Openbaringen van Johannes berust op een
persoonlijke interpretaties van de toen levende auteur(s) van o.a.
het Nieuwe Testament!
En Johannes dan, de auteur van het laatste Bijbelboek
Openbaringen? Een fictie, een mythe, gechannelde informatie? De
vraag die hier dus centraal staat is: Hóe heeft Johannes zijn
informatie ontvangen; waaruit deze inspiraties voortkwamen?
Authentieke visioenen? Rechtstreeks van God?
5.0 Het profetisch boek van Johannes?
‘De openbaring van Jezus Christus, die God hem gegeven heeft, om
Zijn dienstknechten te tonen de dingen, die haast geschieden moeten;
en die Hij door Zijn engel gezonden, en Zijn dienstknecht Johannes
te kennen gegeven heeft’, zo begint dit laatste Bijbelboekgedeelte.
De Apocalyps of Openbaring van Johannes is het laatste boek van de
Bijbel. Het is het enige profetische boek in het Nieuwe Testament.
Het gaat over de eindtijdelijke strijd tussen het goede en het
kwade. De overwinnaar is Christus, voorgesteld als het Lam Gods
…………..
Over de identiteit van de schrijver Johannes is verschil van
opvatting. Volgens de traditionele opvatting is de apostel Johannes
de schrijver van dit boek, maar volgens schrift-kritisch onderzoek
zou het om drie verschillende schrijvers gaan!
Volgens de kerkelijke traditie (Justinus Martyral ± 150; Irenaeus;
Tertullianus; Clemens Alexandrinus; Hippolytus) zijn zowel het
vierde Evangelie als de Openbaring afkomstig van de apostel
Johannes, de zoon van Zebedeus. Dionysius van Alexandrië (260 n.
Chr.) betwijfelt of het de Apostel is, op grond van het karakter en
de manier van spreken die verschillen van het Evangelie van
Johannes. (Dit bezwaar geldt vandaag de dag nog steeds). Hij denkt
aan de ‘oudste Johannes uit Efeze’ waar Pappias, bisschop van
Hierapolis, melding van maakt. De geschiedschrijver Eusebius (300 na
Chr.) maakt melding van 2 personen Johannes die beiden in Efeze
verbleven en over twee grafmonumenten in Efeze met de naam van
Johannes.
6.0 Ontstaan van het profetisch boek 'Openbaringen'
‘Channelervaring van Johannes?
‘Uittredingen van Johannes?’
De term uittreding, ook wel astrale projectie genoemd, wordt
gebruikt als term voor een paranormaal verschijnsel waarbij het
zogenaamde astraallichaam of ook wel ziel genoemd, uit het lichaam
zou treden. De ziel zou het lichaam verlaten en bewust door
verschillende aardse en astrale dimensies 'reizen'. Het
uittreedproces gaat gepaard met diverse fysieke en astrale sensaties
als het horen van suizingen en knallen, een tintelend en 'los'
gevoel in het lichaam en erotische prikkeling van de chakra's. Maar
is dat gebruikelijk, normaal?
In de Bijbel komen we verschillende verhalen van uittredingen
tegen. - Paulus bijvoorbeeld heeft een ervaring van uittreding
waarbij hij werd opgenomen in de derde hemel [2 Corinthiërs 12:2].
‘Ik weet van een mens in Christus, veertien jaar is het geleden (of
het in het lichaam was, weet ik niet, of dat het buiten het lichaam
was, weet ik niet, God weet het) dat die persoon weggevoerd werd tot
in de derde hemel’.
- Johannes had een buitenlichamelijke ervaring op Patmos.
[Openbaring 1:9-18] - Jezus verschijnt aan Johannes op Patmos!
[9,10] ‘Ik, Johannes, die ook uw broeder ben, en medegenoot in de
verdrukking, en in het Koninkrijk, en in de lijdzaamheid van Jezus
Christus, was op het eiland, genaamd Patmos, om het Woord Gods, en
om de getuigenis van Jezus Christus. En ik was in den geest op den
dag des Heeren; en ik hoorde achter mij een grote stem, als van een
bazuin’.
[12] ‘En ik keerde mij om, om te zien de stem, die met mij gesproken
had; en mij omgekeerd hebbende, zag ik zeven gouden kandelaren’.
[Openbaring 21:9-27 ] Het nieuwe Jeruzalem
[9] ‘En tot mij kwam een van de zeven engelen, die de zeven fiolen
hadden, welke vol geweest waren van de zeven laatste plagen, en
sprak met mij, zeggende: Kom herwaarts, ik zal u tonen de Bruid, de
Vrouw des Lams’.
[10] ‘En hij voerde mij weg in den geest op een groten en hogen
berg, en hij toonde mij de grote stad, het heilige Jeruzalem,
nederdalende uit den hemel van God’.
[Openbaring 21:1-8] - De nieuwe hemel en de nieuwe aarde
[3] ‘En ik hoorde een grote stem uit den hemel, zeggende: Ziet, de
tabernakel Gods is bij de mensen, en Hij zal bij hen wonen, en zij
zullen Zijn volk zijn, en God Zelf zal bij hen en hun God zijn’.
[5] ‘En Die op den troon zat, zeide: Ziet, Ik maak alle dingen
nieuw. En Hij zeide tot mij: Schrijf, want deze woorden zijn
waarachtig en getrouw’.
[8] ‘Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en
doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al
den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en
sulfer; hetwelk is de tweede dood’.
7.0 Uittredingen van Profeet Mohammed, Maria Magdalena, Johannes
‘De Islam’
‘Het Evangelie van Maria Magdalena’
De centrale vraag rond Mohammed, Johannes, Maria Magdalena, Jozef
Rulof en vele andere openbaringen is waaruit deze inspiraties
voortkwamen, en van welke aard de geestelijke wezens waren die door
Mohammed, Johannes, etc. spraken.
afb. Islam 7Mohammed bijvoorbeeld zag tijdens zijn visioenen niet
steevast de aartsengel Gabriël. En als hij hem zag, nam Gabriël niet
altijd dezelfde gedaante aan. Soms was de aartsengel gigantisch
groot en vulde hij de horizon, dan weer was Mohammed zich alleen
bewust van ogen die hem in de gaten hielden. Soms hoorde hij een
stem. En vaak kwam de boodschap niet duidelijk over door een geluid
dat leek op een gedempt rinkelen van belletjes, waar hij hoofdpijn
van kreeg. Het volgende moment waren de woorden zo duidelijk en
gericht alsof iemand vlak bij hem stond. Soms ontving hij
boodschappen tijdens het gebed, dan weer ‘spontaan’.
Zodra Mohammed een boodschap doorkreeg, waren de omstanders en
hijzelf zich zeer bewust van de lichamelijke veranderingen, noem het
symptomen, zoals hevig transpireren en tranceachtige toestanden.
Vaak vertelde hij dat hij het gevoel had dat zijn ‘ziel werd
weggegrist’. ‘Nooit zou iets aan mij worden geopenbaard zonder dat
ik dacht dat mijn ziel uit mijn lichaam werd gerukt’, zal hij later
over die ervaringen zeggen. Degenen die bij hem waren, zagen
duidelijk wanneer een visioen begon en eindigde; steeds die fysieke
heftigheid! Het lijkt wel of een entiteit – een niet-belichaamd
wezen – die het fysieke lichaam van Mohammed zomaar ‘binnenstapte’!
Mohammeds openbaringen zijn intense, innerlijke en fysiek ervaringen
voor hem geweest.
Het Evangelie van Maria Magdalena geeft enkele twistgesprekken
weer tussen de ziel en een Archont; een kwade geest. Maar ook het
boek Openbaringen van Johannes kent vergelijkbare ervaringen.
In Openbaring [1: 10] zegt Johannes: ‘Ik geraakte in de geest op de
dag des Heren; en ik hoorde achter mij ....'. Hij zegt niet ‘ik was
in de geest', maar ‘ik geraakte in de geest'. We lezen dit ook in
[Openbaring 4:2] (vgl. ook 17:3 en 21:10). Het gaat om de
geestelijke ervaring die Petrus en Paulus beschrijven als
‘ekstasis', zinsverrukking of geestverrukking [Hand 11:5; 22:17].
Een ervaring die niet plaatsvindt ‘in het lichaam', maar ‘in de
geest'.
Wat Johannes ondergaat is een vorm van profetische extase, waardoor
hij ‘in (de) geest' in de hemel aanwezig is [4:1, vgl. Paulus, 2
Cor. 12:2-5]. De woorden betekenen dat Johannes niet 'in het
lichaam' in de hemel is. Van Openbaring [4:1-22:9], dat beschouwd
wordt als het hoofddeel van het boek, wordt wél beweerd dat het een
hemelreis beschrijft die in [4:1] wordt geïntroduceerd met ‘klim
hierheen op en ik zal u tonen wat na dezen geschieden moet'.
Johannes geeft zelf de omschrijving van zijn ervaringen in de
richting van profetische extase. Maar betekent het dat wil en
verstand waren uitgeschakeld? Blijkbaar niet, want we zien een
interactie tussen een bewust aanwezige Johannes en wat in het
visioen gebeurt: Johannes reageert emotioneel op wat hij ziet en
hoort [Openbaring 5:4] en moet erg huilen. Ook geeft hij antwoord op
vragen die hem in het visioen worden gesteld[7: 13-14].
Vallen deze gegevens te combineren met visionaire ervaringen van
Maria Magdalena , Mohammed en Rulof?
Er spelen ongetwijfeld ontelbare factoren tijdens de interacties
tussen de geestelijke wereld en het stoffelijk bestaan, plaats. De
vraag kan niet in één simpele zin worden uitgelegd [Nieuwsbrief,
Paranormale Begaafdheid, dec. 2012 & Nieuwsbrief ‘Déjà Vu, 15 mrt
2013], maar het kan volgens mijn persoonlijke mening toch verklaard
worden, doordat er op één of andere wijze een geestelijke
vertroebelingen dan wel geestelijke beïnvloeding heeft
plaatsgevonden doordat persoonlijke overtuigingen uit het eigen
(traumatisch) zielenleven tijdens de hemelse reis omhoog zijn komen
borrelen. Het is een ‘mix’ van datgene wat je ‘te zien en te horen
krijgt’ én wat je innerlijke belevingswereld vertegenwoordigt op het
moment van een astrale reis.
Ieder persoon die een hemelse reis zal ondergaan, zal dan ook op
zijn of haar unieke wijze de hemel mogen ervaren; geen identiek
verhaal dus! Johannes, Maria en Mohammed hebben allemaal
verschillende ervaringen laten optekenen over hun hemelse reizen!
Maar het meest opmerkelijke is wel het feit, dat er overeenkomstige
gelijkenissen te vinden zijn in de openbaringen van Mohammed,
Johannes en Maria. Niet alleen de congruente bewoordingen [Bijv.
‘witte paard’ van Mohammed en Johannes], de gevoerde strijd met
Satan tijdens de hemelse reizen, maar ook de apocalyptische
omschrijvingen van een komende wereldrampspoed.
De vraag die nu rijst, is of deze (mijn) gedachte verwerpelijk
is? Of is dit soms een onplezierige aantijging op de ontelbare
goddelijke openbaringen – het Woord - vanuit het verleden, maar waar
ook het ‘heden’ is uit voortgekomen. Neen, mijn persoonlijk verzoek
en intentie is, dat jij met andere ogen naar het gepresenteerde
materiaal van toen leert kijken; met een open en ontvankelijke blik
de Openbaringen van Maria Magdalena, Johannes en Mohammed gaat
lezen. Desnoods herlezen, vele malen weer!
Want ……. het ‘verleden’ dat je her-innert én de toekomst die je hebt
gezien, is het ‘Nu’ dat op dat unieke moment van Nu eenvoudig
eventjes weg is. Je ziet altijd wat wij in onze bewoordingen als het
‘verleden’ zouden definiëren, zelfs als wij kijken naar iets dat
recht voor je staat.
De 1e wet van de kwantumfysica zegt: Alles wat waargenomen wordt,
wordt door de waarnemer beïnvloedt!
8.0 Slot
‘Profetische extase’
‘Iemands religie is het product van zijn geboorteplek en zijn
vroegste opvoeding’!
Openbaringen van Johannes?
Het laatste Bijbelboek vormt de afsluiting van dat wat God wilde
openbaren…………. Openbaring leert ons, dat de wereld in zijn huidige
vorm tot een ‘Einde’ zal komen; de ‘Eindtijd’.De Bijbelse profetie –
de gedachtenschool - ziet de inhoud van het boek, zeker in samenhang
met de boeken Daniël, Ezechiël en andere eschatologische delen van
de Bijbel als een profetie van de Eindtijd! Of …. kunnen we in het
andere uiterste geval het boek Openbaring als een literair kunstwerk
en verbeelding, het visioen beschouwen, ziende als symbolische
afbeelding van tijdloze overwinning van het goed over het kwaad?
openbaring 13Was het daadwerkelijk God die zich op deze manier
aan Johannes en ons wilde openbaren of was het Johannes zelf, die
zeer waarschijnlijk onderhevig was aan demonische beïnvloeding en
geestelijke vertroebeling van objectiviteit en realiteit en mede
daardoor geheel op eigen wijze zijn persoonlijke visioenen op
schrift stelde, zichzelf op deze wijze wilde ‘openbaren’? Het is
duidelijk, dat visioenen en audities de wijze zijn waarop Johannes
zijn openbaringen ontving. Maar de vraag is of dit authentieke
visioenen zijn of kunnen we beter spreken van profetische extase
c.q. geestelijke beïnvloeding?
In 1:10 zegt Johannes ‘ik geraakte in de geest op de dag des Heren;
en ik hoorde achter mij ....'. (NBG) Hij zegt niet ‘ik was in de
geest', maar ‘ik geraakte in de geest'. We lezen dit ook in 4:2
(vgl. ook 17:3 en 21:10). Het gaat om de geestelijke ervaring die
Petrus en Paulus beschrijven als ‘ekstasis', zinsverrukking of
geestverrukking (Hand 11:5; 22:17). Een ervaring die niet
plaatsvindt ‘in het lichaam', maar ‘in de geest'. Wat Johannes
ondergaat is een vorm van profetische extase, waardoor hij ‘in (de)
geest' in de hemel aanwezig is (4:1, vgl. Paulus, 2Kor.12:2-5). ‘In
de geest' duidt dus niet op de Heilige Geest of op een goddelijk
hoger wezen – hoger lichtwezens - dat Johannes begeleidt, want als
dit gebeurt (17:3 en 21:10) is dat een engel. De woorden betekenen
dat Johannes niet ‘in het lichaam' in de hemel is.
De verwoording van Johannes ‘ik geraakte in de geest' roept bij mij
dus de vraag op in hoeverre de visioenen plaatsvonden in een
toestand van extase, m.a.w. in een toestand waarin bewustzijn en wil
waren uitgeschakeld. Uitgeschakeld door een niet-fysieke entiteit,
betekent voor mij dan ook dat je een prooi bent van je onvermogen om
een minder ver ontwikkelde entiteit of wezen te herkennen, en dus te
channelen! Gechanneld advies dien je daarom alleen te volgen als het
waar klinkt voor jou, niet alleen maar omdat het is gechanneld. Doe
alleen die dingen die vreugdvol of juist aanvoelen voor jou.
Accepteer alleen boodschappen die in het diepste deel van je wezen
als waar aanvoelen.
8.1 Onfelbaarheid van Johannes?
In het boek van Neale Donald Walsch, ‘De nieuwe Openbaringen’
vraagt Neale aan God : ‘Wat zou u tegen mensen zeggen die stellen
dat het volgen van hun Heilige Schrift, woord voor woord en
letterlijk opgevat, de enige weg is?
‘Ik zou ze vragen om er nota van te nemen dat deze woorden zijn
opgeschreven in een andere tijd, op een andere plek en onder andere
omstandigheden. Ik zou opmerken dat deze leringen weliswaar op een
degelijk stelsel van principes waren gebaseerd, maar dat een
letterlijke interpretatie van hun woorden zou kunnen leiden tot op
zijn minst een verkeerd begrijpen, en in het ergste geval tot een
verlies van de oorspronkelijke wijsheid die het fundament van deze
woorden was. Ik zou deze mensen willen uitnodigen om na te gaan of
ze misschien toch meer voordeel kunnen halen uit de oorspronkelijke
leringen van alle geloofstradities. Uiteindelijk zou IK tegen alle
mensen willen zeggen: geloof wat je wilt, volg je hart en je ziel
overal waar ze jou naar toe leiden, maar probeer niet jouw visie aan
anderen op te leggen; en gebruik nooit geweld!’
openbaring 16Wat in Bijbelse termen heet ‘God volgen, God dienen,
trouw zijn aan God’ behoort in je eigentijdse spraakgebruik dan als
volgt te zijn: je innerlijke bron volgen, trouw zijn aan je hogere
zelf, je diepste weten, je ziel of welke andere naam je er ook aan
geeft. Dat vergt moed, standvastigheid en vertrouwen, maar het voert
je naar een ‘nieuw leven’ waarin je blijer, tevredener en
vredelievender wordt en je op wonderlijke wijze het gevoel krijgt
dat je wordt geleid en gesteund door je innerlijk
‘geleidingssysteem’, de ziel die rechtstreeks (permanent) verbonden
is met God!
Ook Jacobus, de broer van Jezus zei: ‘Geloven, is trouw zijn aan je
diepste innerlijk weten; trouw zijn aan de wijsheid van Boven, die
komt uit je hart!’ Luister daarom naar de ingevingen die komen uit
je hart en niet naar je verstand (de geest)! En niet naar die ander
‘onwetenden’.
Wees daarom zo verstandig en leer van nu af aan luister naar je
eigen gevoelens! Luister naar je hoogste innerlijke gedachten.
Luister naar je opgedane ervaringen. Wanneer één van deze afwijkt
van wat je spirituele leraren of spirituele leiders je vertellen of
van wat je leest in Heilige Boeken en Geschriften, vergeet dan de
woorden. Woorden zijn de minst betrouwbare verspreiders van
waarheid, want het is de waarheid van de auteur(s), de
schriftstellers, de theologen van ………….. toen en nu!
‘Het gaat om jouw waarheid en niet om de hunne’!
Het is nu tijd om onze heiligste overtuigingen uit te dagen.
Anders zullen deze overtuigingen jou uitdagen! Want onze realiteit
ontspringt aan onze gedachten!
Hans Zevenboom
Tip!
Voor iedereen die zich zorgen maakt over onze toekomst, raad ik aan
het boek ‘Storm voor de stilte’ van Neal Donald Walsch eens te
lezen. Een boek dat hoop geeft en laat zien dat er toekomst is voor
de mensheid!
Lees verder:
http://www.millennium-visie.org/site/index.php?option=com_content&view=article&id=233:het-moreel-verval-&catid=36:nieuwsbrieven&Itemid=60
Steun ons werk, bezoek eens de Leefbewust webwinkel
De Leefbewust webwinkel richt zich voornamelijk op plantaardige
produkten zoals bessen, kruiden, grassen, algen, algenolie, zaden,
een natuurlijke multivitamine en de krenten uit de pap qua
voedingssupplementen. We zijn eigenlijk altijd op zoek naar de beste
versies van produkten. Zo hebben we schone Chlorella uit
binnenkweek, Spirulina gekweekt in bassins in de woestijn van
California en de betere kwaliteit tarwegras uit Nieuw Zeeland.
Bezoek de webwinkel